پروژه ناب

دانلود پروژه های دانشجویی ناب

پروژه ناب

دانلود پروژه های دانشجویی ناب

فیبرنوری در شبکه ارتباطات

فیبرنوری در شبکه ارتباطات

فیبرنوری در شبکه ارتباطات دسته: شبکه های کامپیوتری
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 60 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

سرعت تحولات و پیدایش فناوری های نوین ، تنوع خدمات پیشرفته و تقاضای فزاینده برای این خدمات ، لزوم استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی و گسترش روز افزون بازار رقابت ، موجب گردیده تا نگرش به صنعت مخابرات در قیاس با سایر صنایع متفاوت باشد

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

فیبرنوری در شبکه ارتباطات

سرعت تحولات و پیدایش فناوری های نوین ، تنوع خدمات پیشرفته و تقاضای فزاینده برای این خدمات ، لزوم استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی و گسترش روز افزون بازار رقابت ، موجب گردیده تا نگرش به صنعت مخابرات در قیاس با سایر صنایع متفاوت باشد . این نگرش هوشمندانه مبین این واقعیت است که فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نیروی محـرکـه تــوسعه در همه ابـعـاد اسـت و ایـن مـهم ، ضـرورت های توسعه را متجلی می گرداند .

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

برچسب ها : فیبرنوری در شبکه ارتباطات , فیبرنوری در شبکه ارتباطات , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

کاربرد رایانه در حسابداری

کاربرد رایانه در حسابداری

کاربرد رایانه در حسابداری دسته: شبکه های کامپیوتری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 9 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 6

مادر رایانه را ماشین حساب دانسته اند درواقع رایانه را میتوان ماشین حسابی بزرگ دانست که قادر به انجام کارهای زیادی است

قیمت فایل فقط 1,500 تومان

خرید

کاربرد رایانه در حسابداری

معرفی نرم افزار حسابداری

میخوام یه توضیح مختصری در مورد نرم افزار EXCEL   و کاربرد آن در حسابداری بدم امید وارم مورد استفاده قرار بگیره .

فکر میکنم نرم افزارهای مالی هر چقدر هم که پیشرفته باشند باز هم نمیتونن گزارشات مالی مورد نیاز ما رو اونجوری که ما میخوایم تهیه و ارائه کنند .

قیمت فایل فقط 1,500 تومان

خرید

برچسب ها : کاربرد رایانه در حسابداری , کاربرد رایانه در حسابداری , مقاله کاربرد رایانه در حسابداری , تحقیق کاربرد رایانه در حسابداری , پرسشنامه کاربرد رایانه در حسابداری , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

راهنمای استفاده از نرم افزار

راهنمای استفاده از نرم افزار

راهنمای استفاده از نرم افزار دسته: شبکه های کامپیوتری
بازدید: 19 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 2993 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

رشد روزافزون اطلاعات سبب شده تا استفاده مناسب از آن مستلزم آگاهی از چگونگی استتراا اطلاعتات متورد ن،تاز تا ،شتاین صافه جوی در زمان و هزینه شود

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

راهنمای استفاده از نرم افزار


مقدمه

رشد روزافزون اطلاعات سبب شده تا استفاده مناسب از آن مستلزم آگاهی از چگونگی استتراا  اطلاعتات متورد ن،تاز   تا
 ،شتاین صافه
جوی در زمان و هزینه شود.  نا ااین پژوهشگاانی که این آگاهی را کسب می
کنند  تا ستاعو و  تازدهی  ،شتتای در
زم،نه پژوهشی خود حاکو می
کنند.   اای ا
ینکه اطلاعات  ه راحتی دستاس
پذیا شوند  اید قبل از آن  رو ی سازماندهی و متدیایو
شوند. پژوهشگای که می
خواهد اطلاعات خود را سازماندهی و مدیایو کند می
تواند از نام
افزارهای گوناگونی کته  تاای ایتن زم،نته
طااحی شده
اند استفاده کنتد. از جللته متلتتاین ایتن نام
افزارهتا می
تتوان
EndNote
Reference  Manager
Procite
Mendeley
Citative
Refworks
و
Zotero
را نام  اد.
نام
افزار
EndNote
محصول شاکو
Thomson  Reuters
اسو که  اای سازماندهی و مدیایو اطلاعتات طااحتی
شده اسو. علاوه  ا این یک
ا زار
جستجوی
پ،وسته
اسو که  ا استفاده از آن می
ت
وان پایگاهتای کتا شتناختی پ،وستته را جستتجو و
منا ع را مستق،لاٌ  ه کتا رانه آن وارد کاد.  ا استفاده از این ا زار می
توان کتا رانه شرصی ساخته و نتایج جستجوها را  تاای هل،شته
در آن ذخ،اه کاد. نام
افزار
EndNote
ا زاری  اای ایجاد کتا شناسی ن،ز هسو.  ا استفاده از ای
ن ا زار می
توان هلزمتان  تا نوشتتن
متن عللی استناد کاد.
راهنلای حاضا  ا اساس آخاین ویاایش این نام افزار  
EndNote  X7
  آماده شده اسو. گاچه تت،ه
کنندگان این راهنلا
اساس کار خود را نسره
Getting  Started  Guide
تت،ه شده توست  شتاکو
Thomson  Reuters
قتاار داده
انتد امتا در
 عضی قسلو
ها نکاتی که  ه نظا لازم  ود اضافه شده و یا در  رش مثال
ها گاهی از مثال
های  ومی
شده استفاده شده اسو. ام،د کته
 اای پژوهشگاان فارسی ز ان مف،د فایده  اشد.
سعی شده اسو سرن کوتاه  اشد  اما نلی
توان یتادی نکتاد از کتا رانته پتادیو علتوم دانشتگاه تتتاان و جنتا
ب آقتای
س،دا ااه،م علاانی
  که خاستگاه
اول،ه
ی
این آموزش و تت،ه آن  وده
اند.
هلچن،ن
جناب آقای دکتا
محلدرضا
هادیان معاون پژوهشی
پادیو  ،ن
الللل دانشگاه علوم پزشکی تتاان که پشت،بانی ایشان انگ،زه اصلی ادامه این آمتوزش و تت،ته آن  توده استو.
موسسته
آرموک و جناب آقای متندس محلد هاندی
پور ن،ز حلایو معنوی و انتشار این اثا را  ا عتده گافته
اند.
ام،د که این  زرگواران در پناه
حق هل،شه موفق و سا لند  اشن

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : راهنمای استفاده از نرم افزار , راهنمای استفاده از نرم افزار , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

معرفی UML

معرفی UML

معرفی UML دسته: شبکه های کامپیوتری
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 84 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 102

در این پروژه ما قصد داشتیم، روال کاری کلینیک تخصصی خون را به صورت مکانیزه درآوریم البته بخش حسابداری به صورت کامپیوتری بود و ما سیستم پذیرش بیمار و تشکیل پرونده و همچنین اطلاعات مربوط به کارکنان را در نرم افزار طراحی شده لحاظ کردیمفایل با فرمت ورد و تنظیم شده در 102صفحه قابل ویرایش می باشد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

معرفی UML

چکیده

در این پروژه ما قصد داشتیم، روال کاری کلینیک تخصصی خون را به صورت مکانیزه درآوریم. البته بخش حسابداری به صورت کامپیوتری بود و ما سیستم پذیرش بیمار و تشکیل پرونده و همچنین اطلاعات مربوط به کارکنان را در نرم افزار طراحی شده لحاظ کردیم.

در این کلینیک تخصصی ۴ پزشک فوق تخصص خون مشغول به کارند. یک بخش برای شیمی درمانی و یک آزمایشگاه کوچک برای انجام آزمایشگاه اولیه بیماران   می باشد.

این کلینیک در سه طبقه می باشد که طبقه اول بخش شیمی درمانی، طبقه دوم اتاق های ویزیت و طبقه سوم هم آزمایشگاه می باشد.

یک نفر مسئول بخش شیمی درمانی در طبقه اول حاضر است که در صورت لزوم و صلاح دید پزشک به کمک ۲ نفر دیگر که تکنسین این بخش هستند به شیمی درمانی بیماران می پردازند. بخش شیمی درمانی دارای ۸ تخت برای بیماران است و قابلیت انجام شیمی درمانی برای ۸ نفر همزمان را دارد.

در طبقه دوم سه اتاق برای ویزیت بیماران وجود دارد که ۴ پزشک در آنها مشغول به فعالیت هستند. دو پزشک به صورت یک روز در میان در این کلینیک کار می کنند و دو پزشک دیگر به صورت هر روز و از ساعت ۱۴ الی ساعت ۱۸ در این کلینیک مشغول به کارند. این کلینیک دارای ۲ منشی می باشد که کار رسیدگی به بیماران و تشکیل پرونده را به عهده دارند. در این کلینیک طبق بررسی های انجام شده حدود ۰۰۰/۱۰ پرونده فعال وجود دارد و بایگانی آنها به صورت سنتی می باشد.

کار تشکیل پرونده به عهده منشی و کار تکمیل آن توسط پزشک مربوطه می باشد. بیمار در هنگام مراجعه اگر هیچ گونه آزمایشی تا به حال انجام نداده  باشد، به بخش آزمایشگاه راهنمایی می شود و از او یک سری آزمایش های کلی گرفته می شود و جواب آزمایشگاه در همان روز آماده و به پزشک تحویل داده می شود.

اگر احتیاج  به بررسی بیشتر باشد به بیمارستان معرفی می شود و کار درمان در بیمارستان ادامه پیدا می کند.

در بخش آزمایشگاه یک سرپرست و ۳ تکنسین آزمایشگاه وجود دارند که کلیه امور انجام و جواب دهی به عهده این افراد می باشد. ارتباط بین کلیه بخش های موجود از طریق تلفن داخلی می باشد.

یک حسابدار هم برای رسیدگی به کارهای مالی در طبقه سوم مستقر است که برای انجام کارهای خود از نرم افزارهای موجود استفاده می کند 

ما در این پروژه به مکانیزه کردن پرونده های بیماران پرداختیم. با دریافت کردن اطلاعات از پزشکان و منشی ها به کار درست کردن فرم های ورود اطلاعات پرداختیم. این نرم افزار تحت وب نوشته شده است و امکان اینکه با تغییرات اندکی تبدیل به یک وب سایت هم شود را دارد. به این صورت پزشکان از هر کجا که باشند می توانند به پرونده های بیماران خود دسترسی داشته باشند و این امر برای آنها اهمیت زیادی داشت.

در این نرم افزار از SQL SERVER 2000 و ASP استفاده شده است و برای رابط گرافیکی هم ترجیح دادیم تا از HTML استفاده می کنیم تا خاصیت تبدیل به وب سایت شدن را هم داشته باشد .

این نرم افزار از۴ بخش عمده تشکیل شده است :

۱- بخش مربوط به تشکیل پرونده توسط منشی

۲- بخش تکمیل پرونده توسط پزشک

۳- بخش مدیریت اطلاعات بیماران و اطلاعات پایه کارکنان

۴- بخش آزمایشگاه

در بخش اول، منشی ها با وارد کردن کلمه عبور مربوط به خود به قسمتی از نرم افزار دسترسی پیدا می کنند  و می توانند که پرونده جدید تعریف کنند.

شماره پرونده به صورت خودکار توسط سیستم درست می شود و پس از کامل کردن پرونده توسط منشی به منشی اعلام می شود، سپس منشی شماره پرونده تشکیل شده را به بیمار می دهد و بیمار به هنگام ورود به اتاق ویزیت آن را به پزشک ارائه می کند .

در بخش دوم پزشک شماره پرونده بیمار را به سیستم وارد می کند و اطلاعاتی را که منشی به سیستم وارد کرده مشاهده می کند و در قسمت مربوط به پزشک، نتایج معاینات و مشاهدات خود را وارد می کند. تمامی فیلدهای طراحی شده، با تایید پزشکان مربوطه صورت گرفته است .

در بخش سوم نرم افزار که قلب نرم افزار است، مدیر سیستم می تواند اطلاعات پایه در مورد تمامی کارکنان و پزشکان مشغول در کلینیک را وارد و ویرایش کند. همچنین می تواند اطلاعات پرونده های بیماران را هم ویرایش کند .

با توجه به صحبت های انجام شده، مدیر سیستم همان پزشکان خواهند بود. بنابراین در این بخش امکان گزارش گیری از پرونده های بیماران را هم قرار داده ایم. این گزارش گیری ها شامل گزارش گیری مبتنی بر سن بیماران، جنسیت آنها، نوع بیماری و نوع و مدت درمان می باشد.

امکان جستجو در پرونده بیماران را هم در این بخش قرار داده ایم تا پزشک بدون داشتن شماره پرونده هم بتواند به بیمار مورد نظر، دسترسی داشته باشد .

در بخش چهارم آزمایشگاه نتایج آزمایش را برای پزشک مربوطه اعلام می کند و این نتایج در همان زمان برای پزشک ارسال می شود. هر آزمایش در یک فیلد بانک اطلاعاتی قرار می گیرد .

در نگاه کلی تر به موضوع، امکان لینک شدن این نرم افزار به یک نرم افزار مالی هم دیده شده است که اگر عملی شود، کلیه کارهای بیمار توسط این نرم افزار انجام خواهد شد و حسابداری هم به صورت خودکار برای هر بیمار اجرا می شود .

با نگاه اولیه پزشکان به طرح نرم افزار، با استقبال مناسبی از طرف ایشان مواجه شدیم و بر آن شدیم که سیستم را جامع تر درست کنیم و در اختیار سایر پزشکان علاقمند هم قرار دهیم .

در این نرم افزار برای برنامه نویسی روی SERVER از زبان ASP و برای برنامه نویسی روی Client از زبان  JAVA SCRIPT استفاده شده است. ضمن اینکه برای گرفتن گزارشات و جستجو در پرونده ها از دستورات SQL استفاده شده است.

واژه های کلیدی: UML، بانک اطلاعاتی، داده ها، کاربران،

فهرست مطالب

درباره پروژه :   ۱

معرفی UML   ۶

نمودارهای Use Case   ۷

نمودارهای Sequence ( توالی )   ۹

نمودارهای Collaboration   ۱۱

نمودارهای Class ( کلاس )   ۱۳

نمودارهای حالت ( State Transition Diagrams )   ۱۵

نمودارهای اجزاء ( Component Diagrams )   ۱۷

نمودارهای Deployment   ۲۰

مروری بر بانک‌های اطلاعاتی   ۲۱

تعریف بانک اطلاعاتی   ۲۱

سیستم بانک اطلاعاتی چیست؟   ۲۳

داده‌ها   ۲۴

سخت افزار   ۲۵

نـرم‌افـزار   ۲۵

کـاربـران   ۲۵

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی   ۲۶

انواع بانک‌های اطلاعاتی   ۲۷

بانک اطلاعاتی هرمی   ۲۷

بانک اطلاعاتی شبکه‌ای   ۲۸

بانک اطلاعاتی رابطه‌ای   ۲۸

انـواع رابـطه   ۲۸

طراحی بانک اطلاعاتی   ۲۹

مقایسه سه نوع بانک اطلاعاتی   ۳۱

SQL Server   ۳۲

بانک اطلاعاتی SQL Server   ۳۲

اشیای بانک اطلاعاتی SQL Server   ۳۲

شروع کار با ۲۰۰۰ SQL Server   ۳۲

آشنایی با Enterprise Manager   ۳۳

Microsoft Management Console   ۳۴

آغاز کردن Enterprise Manager   ۳۴

برای آغاز کردن Enterprise Manager   ۳۴

کنترل کردن SQL Server   ۳۵

مدل‌های امنیتی Server SQL   ۳۶

ثبت کردن یک سرویس دهنده   ۳۶

برای ثبت کردن یک سرویس‌دهنده   ۳۷

راه‌اندازی و متوقف کردن یک سرویس‌دهنده   ۳۸

برای راه‌اندازی یک سرویس دهنده   ۳۹

برای متوقف کردن یک سرویس دهنده   ۳۹

برای خاموش کردن یک سرویس‌دهنده   ۳۹

پایگاه داده سیستم   ۳۹

Master   ۳۹

model   ۳۹

msdb   ۴۰

Tempdb   ۴۰

متصل شدن به پایگاه داده و خروج از آن   ۴۱

خروج از Manager Enterprise   ۴۱

مدیریت Server SQL   ۴۱

پشتیبانی و بازیابی پایگاه داده   ۴۲

تهیه نسخه پشتیبان یک پایگاه داده   ۴۲

پشتیبان از یک پایگاه داده با استفاده از ویزارد Create Data base Back Up   ۴۴

بازیابی اطلاعات یک پایگاه داده   ۴۶

برای بازیابی اطلاعات   ۴۶

استفاده از ویزارد Database Maintenance Plan   ۴۶

به منظور ساختن یک برنامه زمان‌بندی برای تهیه یک پشتیبان ماهانه   ۴۸

ساختن یک پایگاه داده   ۴۹

ساختن پایگاه‌های داده   ۵۰

ساختن یک پایگاه داده جدید   ۵۰

برای ساختن یک پایگاه داده‌ها   ۵۰

حذف کردن یک پایگاه داده   ۵۱

ساختن جداول   ۵۲

آشنایی با انواع داده   ۵۲

ساختن یک جدول :   ۵۲

برای حذف کردن یک جدول   ۵۳

تعریف پروژه   ۵۳

اهداف پروژه   ۵۴

اصطلاحات جدید:   ۵۷

مخاطب مورد نظر شما   ۵۷

اصطلاحات جدید:   ۵۹

اهداف کاربر   ۵۹

مطالب و وظایف   ۶۰

وب چگونه کار می‌کند؟   ۶۱

ویندوز ۲۰۰۰   ۶۴

دسترسی به بانک اطلاعاتی با استفاده ازASP   ۶۶

زنگ تفریح : انتخاب بانک اطلاعاتی و ODBC   ۶۷

ایجاد بانک اطلاعاتی و ODBC DSN   ۶۸

درج رکوردها در بانک اطلاعاتی   ۷۰

ایجاد یک اتصال به بانک اطلاعاتی   ۷۲

مفاهیم مقدماتی SQL : درج کردن (Insert)   ۷۵

مدل‌سازی داده‌ها (Data Modeling)   ۸۲

تعیین موجودیتها (Entities)   ۸۳

زنگ تفریح : کلید اصلی (primary key)   ۸۳

جداول واقعی   ۸۴

درج داده‌ها   ۸۵

رسیـدگـی به خـطاها   ۸۶

تکمیـل فـرم   ۸۷

فرم‌های چندمنظوره (Multi-Purpose)   ۸۹

مرتب کردن صفحه با استفاده از جداول HTML   ۹۰

خـلاصـه :   ۹۲

کاربردهای شبکه های کامپیوتری   ۹۳

سخت افزار شبکه :   ۹۴

شبکه های محلی   ۹۶

مدل مرجع  TCP/IP   ۹۷

منابع :   ۹۸

منابع :

۱- توانا مهرداد، شیحونی عاطفه. مرجع کامل UML . تهران: انتشارات موسسه فرهنگی هنری نقش سیمرغ ۱۳۸۴ .

۲- جعفر نژاد قمی عین الله- مرجع کامل UML . تهران: انتشارات علوم رایانه ۱۳۸۴ .

۳- روحانی رانکوهی سید محمد تقی- مفاهیم بنیادی پایگاه داده ها. تهران: انتشارات جلوه ۱۳۸۳٫

۴- علیخانزاده امیر-بانک اطلاعاتی . مشهد: انتشارات خراسان ۱۳۸۱٫

۵- درخشان فرناز- کتاب آموزش ASP .تهران : انتشارات سینا تصویر ۱۳۸۲٫

۶- پدرام حسین، ملکیان احسان- شبکه های کامپیوتری . تهران: انتشارات نص ۱۳۸۲ .

۷- روحانی رانکوهی سید محمد تقی- شیوه ارائه مطالب علمی و فنی. تهران: انتشارات جلوه ۱۳۸۴ .

۸- Pressman Roger . S- Software Engineering . Fifth Edition   Mc graw Hill 2001

درباره پروژه :

در این پروژه ما قصد داشتیم، روال کاری کلینیک تخصصی خون را به صورت مکانیزه درآوریم. البته بخش حسابداری به صورت کامپیوتری بود و ما سیستم پذیرش بیمار و تشکیل پرونده و همچنین اطلاعات مربوط به کارکنان را در نرم افزار طراحی شده لحاظ کردیم.

در این کلینیک تخصصی ۴ پزشک فوق تخصص خون مشغول به کارند. یک بخش برای شیمی درمانی و یک آزمایشگاه کوچک برای انجام آزمایشگاه اولیه بیماران   می باشد.

این کلینیک در سه طبقه می باشد که طبقه اول بخش شیمی درمانی، طبقه دوم اتاق های ویزیت و طبقه سوم هم آزمایشگاه می باشد.

یک نفر مسئول بخش شیمی درمانی در طبقه اول حاضر است که در صورت لزوم و صلاح دید پزشک به کمک ۲ نفر دیگر که تکنسین این بخش هستند به شیمی درمانی بیماران می پردازند. بخش شیمی درمانی دارای ۸ تخت برای بیماران است و قابلیت انجام شیمی درمانی برای ۸ نفر همزمان را دارد.

در طبقه دوم سه اتاق برای ویزیت بیماران وجود دارد که ۴ پزشک در آنها مشغول به فعالیت هستند. دو پزشک به صورت یک روز در میان در این کلینیک کار می کنند و دو پزشک دیگر به صورت هر روز و از ساعت ۱۴ الی ساعت ۱۸ در این کلینیک مشغول به کارند. این کلینیک دارای ۲ منشی می باشد که کار رسیدگی به بیماران و تشکیل پرونده را به عهده دارند. در این کلینیک طبق بررسی های انجام شده حدود ۰۰۰/۱۰ پرونده فعال وجود دارد و بایگانی آنها به صورت سنتی می باشد.

کار تشکیل پرونده به عهده منشی و کار تکمیل آن توسط پزشک مربوطه می باشد. بیمار در هنگام مراجعه اگر هیچ گونه آزمایشی تا به حال انجام نداده  باشد، به بخش آزمایشگاه راهنمایی می شود و از او یک سری آزمایش های کلی گرفته می شود و جواب آزمایشگاه در همان روز آماده و به پزشک تحویل داده می شود.

اگر احتیاج  به بررسی بیشتر باشد به بیمارستان معرفی می شود و کار درمان در بیمارستان ادامه پیدا می کند.

در بخش آزمایشگاه یک سرپرست و ۳ تکنسین آزمایشگاه وجود دارند که کلیه امور انجام و جواب دهی به عهده این افراد می باشد. ارتباط بین کلیه بخش های موجود از طریق تلفن داخلی می باشد.

یک حسابدار هم برای رسیدگی به کارهای مالی در طبقه سوم مستقر است که برای انجام کارهای خود از نرم افزارهای موجود استفاده می کند .

نوع فایل: word

سایز 84.1 KB  

تعداد صفحه:102

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : معرفی UML , UML , بانک اطلاعاتی , داده ها , کاربران , نـرم‌افـزار , شبکه های محلی , تحقیق , پایان نامه , پروژه , پژوهش , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

شهر الکترونیک

شهر الکترونیک

شهر الکترونیک دسته: شبکه های کامپیوتری
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 169 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 303

بیشترین ویژگی های این شبکه اطلاع رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع رسانی در مورد حوادث غیر مترقبه جست و جو کرد که در زمان بروز حوادث غیر مترقبه با توسل به این سیستم می توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 303 صفحه می باشد

قیمت فایل فقط 18,000 تومان

خرید

شهر الکترونیک


ایران عضو جامعه اطلاعاتی جامعه است و تاکنون مشارکتهای خوبی در تصمیم سازی برای این جامعه هزاره سوم داشته است. هدف ازاین اجلاسهای تاریخی که تکرار آنها بعید به نظر می رسد ، خلق یک دیدگاه مشترک در مورد عصر اطلاعات تحت عنوان جامعه ی اطلاعاتی بوده است. از جمله دستاوردهای مهم این دو اجلاس اعلامه اصول و برنامه عمل آن بوده است که با مشارکت 192 کشور  از جمله ایران بدست آمده است. در برنامه اصول به موارد زیادی از جمله فقر زدایی، توانمند سازی زنان، جوانان، محرومان، تحصیلات ابتدایی برای همه، جهان شمولی، همبستگی ملل جهان، آزادیهای اساسی، حق توسعه برای همه، آزادی بیان، رعایت آزادی دیگران،دسترسی همه به اطلاعات ، حق حاکمیت کشورها، تنوع فرهنگی، حفظ و توسعه زبانهای محلی، چند زبانی در محیط های مجازی، کاهش شکاف دیجیتالی، رشد سلامت و پیشگیری بیماریها و موارد بسیار دیگر پرداخته شده است. 

فهرست مطالب

شهر الکترونیک.. ۱

آرمان شهر دیجیتال. ۱

شهر الکترونیک چیست؟ ۱

شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار ۲

مزایای شهر الکترونیکی. ۳

فعالیت‌های شهر الکترونیک.. ۴

شهر الکترونیکی چگونه شهری است؟ ۵

اجرای شهر الکترونیک.. ۷

شهر الکترونیکی چیست. ۸

ویژگی های شهرداری الکترونیک.. ۹

ضرورت ایجاد شهرداری الکترونیک.. ۱۰

فعالیت های شهر الکترونیکی. ۱۵

انواع شهرهای مجازی. ۱۶

شهرهای مجازی ساده ۱۶

شهرهای مجازی مسطح. ۱۶

شهرهای مجازی سه بعدی ۳. ۱۶

شهرهای واقعی مجازی. ۱۷

مشکلات راه اندازی شهر الکترونیک در ایران را چه می بینید؟ ۱۹

ارتباط آلودگی هوا و شهر الکترونیکی چگونه است؟ ۱۹

آیا ایده شهرهای الکترونیک در ایران به واقعیت می‌پیوندد؟ ۱۹

شهر الکترونیک مشهد. ۲۶

* شهر الکترونیک چیست؟ ۲۶

* امنیت مردم در شهر الکترونیک چگونه تأمین خواهد شد؟ ۲۶

* شرایط جدید زندگی مردم در شهر الکترونیک چگونه خواهد بود؟ ۲۷

* چرا ایجاد شهر الکترونیک امری ضروری است؟ ۲۷

* منظور از تدوین سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد چیست؟ ۲۸

* شهر الکترونیک در چند مرحله پیاده سازی می شود؟ ۲۸

مرحله اول: ۲۸

مرحله دوم: ۲۹

مرحله سوم: ۲۹

مرحله چهارم: ۲۹

* شهرهای الکترونیک برتر جهان کدامند؟ ۳۱

* سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد چگونه تدوین شد؟ ۳۱

* برای تدوین سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد چه اقداماتی صورت گرفته است؟ ۳۱

* در ادبیات جدید فناوری اطلاعات مفهومی تحت عنوان شهروند الکترونیک مطرح شده است، تعریف شما از شهروند الکترونیک چیست؟ ۳۲

* ارتباط بین شهر الکترونیک و دیگر اجزا جامعه همچون دولت، سازمان و شهروند الکترونیک چگونه است؟ ۳۲

* سؤال آخر این که چه اندازه اجرای شهر الکترونیک مشهد را موفق می دانید؟ ۳۲

●  تعریف دولت الکترونیکی : ۳۴

وجوه دولت الکترونیکی : ۳۴

●  راهکارهای دولت الکترونیکی : ۳۵

●  تحقق دولت الکترونیکی : ۳۵

●  مراحل پیاده سازی دولت الکترونیکی : ۳۶

●  کانال های ارتباطی : ۳۷

●  مشکلات دولت الکترونیکی : ۳۸

●●  نتیجه گیری : ۳۹

تعریف. ۴۰

مزایا ۴۰

نیازها ۴۲

معایب. ۴۳

کلام آخر ۴۳

کلمات کلیدی : ۴۴

مدیریت منابع. ۴۴

کسب وکار الکترونیکی : ۴۵

انواع کسب و کار الکترونیک متداول : ۴۶

شهر الکترونیک یا شهر مجازی: ۴۸

معماری کسب و کار درشهر الکترونیکی : ۵۲

حوزه سیستمهای پشتیبانی عملیات تجاری: ۵۳

زنجیره ارزش به شهروند در پذیرش کسب وکار الکترونیکی: ۵۵

چرخه کسب وکارکامل : ۵۷

نتیجه: ۵۸

فهرست منابع : ۵۹

آرمان شهر دیجیتال

شهر الکترونیک یک اختراع و یا یک پیشنهاد نوآورانه نیست بلکه واقعیتی است که بر اساس نیاز جای خود را باز می‌کند اگر امروز چشم خود را بر نیاز ببندیم فردا باید با پرداخت هزینه بیشتر قدم در اجرای آن بگذاریم

شهر الکترونیک چیست؟

شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. شهر الکترونیک عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود. یا به عبارت دیگر می‌توان گفت در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی تامین شود.

 به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست. در این شهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی می‌شوند و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقه‌ای و… بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار می‌دهد به مشترکین و مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های الکترونیک حرکت می‌کنند، قادرند خدمات جاری خود را همچون خریدهای روزمره از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و… است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

 می‌توان بیشترین ویژگی‌های این شبکه اطلاع‌رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جست‌وجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم می‌توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.

شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار

رویکرد جهانی طی ۲۰ سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعه‌ای پیشرفته‌تر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد. باتوجه به تکنولوژی‌‏های جدید که پیچیدگی زندگی اجتماعی را به دنبال دارند، نیازمند تسهیل امور مختلف زندگی هستیم و بدون توجه به فناوری بسیاری از امور، زندگی قابل عمل، پی‌‏گیری و اجرا نیست.

 در حال حاضر تکنولوژی اطلاعات این امکان را به افراد داده و کمک می‌‏کند تا سریع‌‏تر به اهداف خود دست یابند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی IT نیز یک فرصت انکارناپذیر است. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به گونه‌ای که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل مشاهده باشد.

 شهر الکترونیک دسترسى الکترونیکى شهروندان به شهردارى، ادارات دولتى، بنگاه‌هاى اقتصادى و کلیه خدمات فرهنگى و بهداشتى شهرى به صورت شبانه‌روزى را قابل اطمینان و امن مى‌کند. این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتى برخوردار است، به صورتى که مى‌توان از طریق کامپیوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات و غیره ارتباط برقرارکرد.

مزایای شهر الکترونیکی

از مزایای اقتصادی پیاده‌سازی طرح شهر الکترونیکی می‌توان به کاهش هزینه‌هاى تردد شهرى، افزایش سرمایه‌گذارى در نتیجه گسترش ارتباطات جهانى، صرفه جویى در مصرف سوخت‌هاى محدود، تسهیل انجام امور اقتصادى به خاطر ۲۴ ساعته بودن ارائه خدمات و… اشاره کرد. کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگى محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهرى از ویژگی‌های اجتماعی شهر الکترونیکی است.

 مهم‌ترین اثرات فرهنگى این شهر نیز شامل اطلاع‌رسانى سریع، انتشار نشریات الکترونیکی برای شهروندان، آموزش مجازى، ایجاد کتابخانه دیجیتالى، افزایش سواد و ایجاد نوعى جهان‌نگرى است که به افزایش رفاه و ارتقاى فرهنگ کمک می‌کند. در واقع در شهر الکترونیکی دیگر به شهر به مثابه کالبدی که ساختمان‌های بلند، خیابان‌های پرترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی را دربرمی‌‌گیرد نیست، بلکه شهری است که درآن تعامل میان شهروندان و مسؤولان اهمیت بیشتری می‌یابد و این تعاملات دو سویه است که محیط اجتماعی مطلوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

 این موضوع به ویژه در مورد کلا‌ن شهرها اهمیت دارد. در شهر الکترونیک کلان شهرها، شهرهایى نیستند با آسمان خراش‌هاى بزرگ، سینماهاى عظیم، سالن‌هاى بزرگ به عنوان محل‌هایى براى تعامل و… بلکه شهرهایی هستند که با زندگی در آنها مى‌توان فیلم‌هاى بزرگ را در صفحات کوچک دید، پشت میز خود در موزه‌ها گردش کرد و به طور کلی دیگر نیازى به چارچوب‌هاى شهرى گذشته نیست. در واقع شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است.

نوع فایل: word

 سایز : 169 KB 

تعداد صفحه:303

قیمت فایل فقط 18,000 تومان

خرید

برچسب ها : شهر الکترونیک , شهر الکترونیک , جامعه هزاره سوم , شهر دیجیتال , شهرداری الکترونیک , شهرهای مجازی , تحقیق , پایان نامه , پروژه , پژوهش , دانلود پژوهش و تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه