جهان صنعت درچند دهه اخیر، توجه خود را به بکارگیری رباتها در صنایع معطوف داشته است و تحقیقات گسترده درزمینه های مختلف کاربردهای ربات، دستاوردهای ارزنده ای رابه دنبال داشته است
قیمت فایل فقط 14,500 تومان
جهان صنعت درچند دهه اخیر، توجه خود را به بکارگیری رباتها در صنایع معطوف داشته است و تحقیقات گسترده درزمینه های مختلف کاربردهای ربات، دستاوردهای ارزنده ای رابه دنبال داشته است. ازیک سو نقش موثر رباتهای درصنایع پیشرفته و ازسوی دیگر نقش ویژه آن درمحیط های خطرناک نظیر محیط های رادیاکتیو، شیمیایی، فضا، اعمال دریا و زمین از دلایل سرمایه گذاری روز افزون دراین زمینه محسوب می شود. بنابراین با هدف توسعه ایران عزیز، هرگز نمی توانیم از توسعه دانش و فناوری رباتیک صرف نظر نماییم ولازم است که گام های محکمی برداشته شود.زیربنای این حرکت با گسترش تحقیقات شکل می گیرد و همگام باآن، ضرورت دارد که آموزش دانش رباتیک در دانشگاهها توسعه یابد.
فهرست مطالب
چکیده:أ
فصل اول... 2
کلیات تحقیق2
1-1- مقدمه3
1-2-بیان مسئله4
1-3-تاریخچه مطالعاتی4
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق7
1-5- دسته بندی ربات ها9
فصل دوم.. 10
مقدمه بر علم ربات و رباتیک. 10
2-1- مقدمه11
2-2- تعریف ربات و رباتیک11
2-3- تعریف ربات14
2-4- رباتیک و جایگاه آن در ایران14
2-5- تاریخچه ی رباتیک14
2-6- تعریف ربات و رباتیک و مزایای آن15
2-7- دسته بندی رباتها15
2-8- دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی16
2-9- دسته بندی مؤسسه رباتیک آمریکا16
2-10- دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی16
2-11-اجزاء اصلی یک ربات17
2-12- بازوی مکانیکی ماهر17
2-13- سنسورها19
2-14-کنترلر19
2-15- واحد تبدیل توان20
2-16- محرک مفاصل20
2-17- طبقه بندی رباتها21
2-18- طبقه بندی رباتها از نقطه نظر کاربرد21
2-18-1- رباتهای صنعتی21
2-18-2- رباتهای شخصی و علمی22
2-18-3- رباتهای نظامی22
2-19- طبقه بند از نقطه نظر استراتژی کنترل در نسلهای ربات22
2-19-1- نسل اول22
2-19-2- نسل دوم22
2-19-3- نسل سوم23
2-19-4- نسل چهارم24
2-20- طبقه بندی از نقطه نظر محرک مفصلها25
2-20-1- سیستمهای الکتریکی25
2-20-1-1- موتورهایDC26
2-20-1-2- مقایسه موتورهای DC26
2-20-1-3- موتورهای AC27
2-20-1-4- مزایا و معایب سیستمهای الکتریکی27
2-21-2- سیستمهای هیدرولیکی27
2-21-2-1- مزایا و معایب سیستم های هیدرولیکی27
2-21- 3-سیستمهای پنوماتیکی28
2-21-3-1- مزایا و معایب سیستمهای پنوماتیک28
2-21-5- مختصات کارتزین29
2-21-6- مختصات استوانه ای29
32-21-7- مختصات کروی30
2-21-8- مختصات لولایی (دورانی)30
2-22- طبقه بندی از نقطه نظر کنترل حرکت31
2-22-1- کنترل غیر سرو مکانیزم31
2-22-2- کنترل سرو مکانیزم32
2-22-2-1روش کنترلی نقطه به نقطه33
2-22-2-2- روش کنترلی مسیر پیوسته34
2-23- مشخصات ربات35
2-24- تعداد محورها35
2-25- ظرفیت حمل بار و حداکثر سرعت 35
2-26- دسترسی و تحریک 36
2-27- جهت گیری دست36
2-28- قابلیت تکرار و دقت 37
2-29- مشخصات رباتهای صنعتی37
2-30- سیستم های انتقال قدرت37
2-31-انواع چرخ دنده ها37
2-31-1- چرخ دنده های ساده یا صاف 37
2-31-2-چرخ دنده های حلزونی38
2-31-3- چرخ دنده های مارپیچ 38
2-32- پیچهای هدایت (جلوبر) 39
2-33-پیچهای ساچمه ای یا بلبرینگی 40
2-34- محرکهای منظم 40
2-35- اجزای مکانیکی انعطاف پذیر، تسمه ها42
2-35-1- تسمه تخت 43
2-35-2- تسمه های ذوزنقه ای43
2-35-3- تسمه های دندانه دار 43
2-36- زنجیرها و چرخ زنجیرها44
2-37- کابل یا طناب سیمی44
2-38- کوپلرها 45
2-39- بادامک ها 45
2-40- مچ ها46
2-40-1- پیکربندیهای مچ47
2-41- عوامل نهایی48
2-42- گیره ها 49
2-43- تقسیم بندی و مقایسه گیره ها51
2-43-1-مکانیزمهای گیره52
2-44- تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه قرار دادن جسم53
2-44-1 تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه کنترل54
2-44-1-1- عوامل نهایی غیرقابل کنترل54
2-44-1-2- عوامل نهایی تحت کنترل54
2-44-1-3-عوامل نهایی ردیفی ثابت54
2-44-1-4- عوامل نهایی قابل تنظیم54
2-45-1 تقسیم بندی گیره ها براساس تعداد حمل کار55
2-45-1-1- یک موقعیته55
2-45-1-2- چند موقعیته55
2-45-1-3- عملکرد متوالی 55
2-45-1-4- عملکرد موازی 56
2-45-1-5- عملکرد ترکیبی 56
2-46- تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه اتصال به مچ56
2-46-1- غیر قابل جدا شدن56
2-46-2- قابل جایگزینی56
2-46-3- قابل جدا شدن سریع56
2-46-4- قابل جدا شدن اتوماتیک56
2-47- خلاصه57
فصل سوم.. 58
کاربرد ربات در صنعت58
3-2- صنعت و رباتیک59
3-3- مثال هایی از ربات60
3-4-معایب روباتها:67
3-5- صندلی هوشمند برای هواپیماها67
3-6- کوچکترین ربات دنیا68
3-7- ربات امداد69
3-8- نانو رباتهای زیستی70
3-9- رباتیک و کشور های صنعتی75
3-10- وضعیت رباتیک در ایران75
3-11- ربات های متفکر، نسل آینده ربات ها77
3-12- استفاده از رباتهای هوشمند در مانیتورینگ، کنترل و تعمیرات خطوط لوله گاز78
3-13- آینده ی علم رباتیک78
3-14- تعریف اتوماسیون صنعتی79
3-15- کاربرد اتوماسیون صنعتی79
3-16- مزایای اتوماسیون صنعتی80
3-17-اتوماسیون در ایران81
3-18- اتوماسیون در جهان84
3-19-رباتهای ایرانی در خدمت صنایع85
3-20- تحول در صنعت خودروسازی86
3-21- صرفه جویی ارزی87
3-22- رباتی از نوع وطنی87
3-23- رباتیک چیست؟88
3-24- سیستم های ربات صنعتی91
2-25-پیکره ی ربات:92
3-26- راههای مختلف برنامه ریزی ربات93
3-27- برنامه نویسی و شبیه سازی گرافیکی ربات94
3-28- سنسورهای ربات95
3-29-سنسورهای لامسه:95
3-30-سنسورهای نزدیک شونده یا بدون برخورد:95
3-31-سنسورهای بردسنج:95
3-32- مراکز استفاده کننده از سیستم بازبینی رباتیکی96
3-33- امتیاز سیستم بازبینی رباتیک97
3-34-قابلیت استفاده ازسیستم رباتیک97
3-35-وضعیت ایمنی ربات97
3-36- اسیر شدن یا به دام افتادن به وسیله ربات:98
3-37- چرا ربات !؟99
3-38- مزایای استفاده از ربات99
3-39-مثال هایی از ربات100
3-40- رباتیک و کشور های صنعتی100
3-41- وضعیت رباتیک در ایران101
نتیجه گیری103
منابع:105
فهرست اشکال
شکل 1 : نمونه ای از استفاده از ربات در صنعت13
شکل 2 : مؤلفه های یک ربات18
شکل 3 : سلسله مراتب زیر سیستم های یک ربات متحرک نمونه21
شکل 4 : کنترلر نسل اول و دوم رباتها23
شکل 5 : کنترلر نسل سوم رباتها24
شکل 6 : کنترلر نسل چهارم رباتها25
شکل 7 : ربات کارتزین29
شکل 8 : ربات استوانه ای30
شکل 9 : ربات کروی30
شکل 10 : ربات دورانی31
شکل 11 : جهت های Yaw، Pitch وRoll36
شکل 12 : پیچ هدایت39
شکل 13: چرخ دنده ساچمه ای40
شکل 14 : محرک منظم41
شکل 15 : عملکردهای مختلف محرک منظم42
شکل 16: جزئیات ساختار تسمه همزمان44
شکل 17: انتقال دهنده کابلی45
شکل 18: محورهای غیر هم مرکز46
شکل 19 : بادامک47
شکل 20 : شمای پیکربندیهای مچ49
شکل 21 : گیره قابل کنترل55
شکل22 : روبات در صنعت64
شکل 23:روبات جوشکار65
شکل 24: روبات کنترلر65
شکل 25: رباتهای پرنده66
شکل 26: رباتهای چند گانه66
فهرست جداول
جدول 1 : انواع مفصل ربات18
جدول 2 : هندسه حرکت براساس محورهای اصلی31
جدول 3 : مشخصات ربات35
جدول 4: پیکربندیهای مچ47
قیمت فایل فقط 14,500 تومان
برچسب ها : انواع ربات ها و کاربرد آن در صنعت , ربات ها , صنعت
ربات یک ماشین هوشمند است که قادر است در شرایط خاصی که در آن قرار می گیرد، کار تعریف شده ای را انجام دهد و همچنین قابلیت تصمیم گیری در شرایط مختلف را نیز ممکن است داشته باشد با این تعریف می توان گفت ربات ها برای کارهای مختلفی می توانند
قیمت فایل فقط 14,500 تومان
ربات یک ماشین هوشمند است که قادر است در شرایط خاصی که در آن قرار می
گیرد، کار تعریف شده ای را انجام دهد و همچنین قابلیت تصمیم گیری در شرایط
مختلف را نیز ممکن است داشته باشد. با این تعریف می توان گفت ربات ها برای
کارهای مختلفی می توانند تعریف و ساخته شوند.مانند کارهایی که انجام آن
برای انسان غیرممکن یا دشوار باشد.
برای مثال در قسمت مونتاژ یک کارخانه اتومبیل سازی، قسمتی هست که چرخ زاپاس
ماشین را در صندوق عقب قرار می دهند، اگر یک انسان این کار را انجام دهد
خیلی زود دچار ناراحتی هایی مثل کمر درد و ...می شود، اما می توان از یک
ربات الکترومکانیکی برای این کار استفاده کرد و یا برای جوشکاری و سایر
کارهای دشوار کارخانجات هم همینطور.
و یا ربات هایی که برای اکتشاف در سایر سیارات به کار میروند هم از انواع
ربات هایی هستند که در جاهایی که حضور انسان غیرممکن است استفاده می شوند.
کلمه ربات توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R (روباتهای جهانی
روسیه) در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی(robotnic) به
معنی کارگر میباشد.
در نمایشنامه وی نمونه ماشین، بعد از انسان بدون دارا بودن نقاط ضعف معمولی
او، بیشترین قدرت را داشت و در پایان نمایش این ماشین برای مبارزه علیه
سازندگان خود استفاده شد.
البته پیش از آن یونانیان مجسمه متحرکی ساخته بودند که نمونه اولیه چیزی بوده که ما امروزه ربات مینامیم.
فهرست مطالب
مقدمه. 1
مزایای رباتیک:6
انواع ربات ها7
دستهبندی رباتها7
رباتهای متحرک به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:8
نانورباتها10
کاربرد رباتها. 12
ربات آدم نمای اعلامخطر:12
ربات تعقیب خط:15
ربات آبی برای یافتن جعبه سیاه هواپیما16
ربات پذیرش... 17
مکاترونیک... 18
ساختار پروژه های روبوتیک و مکاترونیک... 21
بخشهای مکانیکی یک ربات ساده29
ملاحظات طراحی و ساخت.. 31
بخش مکانیکی – موتور ها32
قسمتهای مختلف یک روبات که نیاز به منبع تغذیه دارد:32
در یک دسته بندی کلی موتورها به انواع زیر تقسیم میشوند:36
ساختار موتور پله ای.. 37
موتور پله کامل و نیم پله :39
راه اندازی موتور پلهای :39
تعریف سنسور :41
سنسورها در ربات.. 43
ساختمان یک QCM (Quartz Crystal Microbalance)50
امواج Ultrasonic. 62
کاربرد سنسورهای Ultrasonic در رباتیک... 63
نمونه ای از کاربرد سنسورهای Ultrasonic در روباتیک... 65
سنسور سونار:67
سنسور رنگ:70
عامل های هوشمند. 74
نگاشت ایده آل از دنباله های ادراکی به عملیات.. 76
خود مختاری (Autonomy)77
ساختار عاملهای هوشمند. 79
محیط ها82
قطعی در مقابل غیر قطعی.. 83
اپیزودیک در مقابل غیر اپیزودیک... 83
ایستا در مقابل پویا84
گسسته در مقابل پیوسته. 84
برنامه محیط.. 84
طراحی و ساخت ربات دو درجه آزادی SCARA- 2R.. 87
تنظیم سرعت موتورها با استفاده از تابع تاخیر :90
چگونگی ارسال داده ها و کنترل ربات:91
بحث و نتیجه گیری:92
منابع:97
قیمت فایل فقط 14,500 تومان
برچسب ها : طراحی،ساخت و کاربرد ربات های صنعتی , ربات های صنعتی
این کارآموزی و پروژه در شرکت نرم افزار پارس شمال در قالب ورد در 60 صفحه می باشد
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال
سخن
اول اینکه عصر حاضر، عصر اطلاعات است ولیکن این امر یک حقیقت غیر قابل
انکار است که پیچیدگی، تعدد و فراوانی مسائل این عصر، چنان است که سیستمها
و مکانیزمهای سنتی موجود، در حال حاضر کارایی خود را از دست داده و جز با
استفاده از سیستمهای رایانهای و تشکیل پایگاههای اطلاعاتی مناسب و
بهنگام نمیتوان به مدیریت بهینه فعالیتهای مختلف اندیشید.
امروزه
با پیشرفتهای صورت گرفته در علوم رایانهای و تجزیه و تحلیل و تلفیق
اطلاعات، شکل تکامل یافتهای از سیستمهای اطلاعات مکانی تحت عنوان
سیستمهای اطلاعات جغرافیایی (GiS)بوجود آمدهاند که از مهمترین ویژگیهای
متمایز کننده این سیستمها از سایر سیستمهای اطلاعاتی، توانایی تحلیل و
تلفیق توام اطلاعات مکانی و توصیفی در آنها میباشد.
سیستم
اطلاعات جغرافیایی، مجموعهای سازمانیافته و متشکل از اجزاء نرمافزار،
سختافزار، نیروی متخصص، دادههای مکانی و مدلهای تجزیه و
تحلیل اطلاعات میباشد که به منظور جمعآوری،ذخیرهسازی، بازیابی،
بهنگامسازی، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات مکان مرجع مورد استفاده قرار
میگیرند. امروزه سیستمهای اطلاعات جغرافیایی به عنوان سیستمهای حامی
تصمیمگیری توسط مدیران در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی، استفاده می شوند.
بخش مطالعاتی GIS وRS در شرکت مهندسان مشاور پارس مختصات جنوب
شرکت
مهندسان مشاور پارس مختصات جنوب با توجه به نیاز روز افزون علوم مهندسی،
گستردگی حوزه فعالیتهای خود در زمینه نقشهبرداری و انجام مطالعات پایه
و همچنین حجم زیاد و متنوع اطلاعات مورد مطالعه برای انجام بهینه وظایف و
امور محوله، نیازمند به خدمت درآوردن و استفاده از قابلیتهای GIS در امور
مربوط به طرحهای مطالعاتی و اجرایی میباشد. مسلماً استفاده از علم GIS و
سنجش از دور در مراحل مختلف مطالعاتی طرحهای شرکت مهندسان مشاور پارس
مختصات جنوب، گامی موثر در راه استفاده از فناوریهای اطلاعاتی در شرکتهای
مهندسین مشاور در کشور و متحول نمودن روند تولید، تهیه، اخذ، ذخیرهسازی،
به هنگامسازی، تحلیل، نمایش و نهایتاًَ مدیریت بهینه فعالیتها خواهد بود.
با
توجه به رشد روز افزون کاربردهای GIS و سنجش از دور در شاخه های مختلف
مهندسی و لزوم بهرهگیری کشور از آخرین روش توسعه نرمافزاری و سختافزاری،
این شرکت به عنوان یکی از متولیان این امر، بخش مطالعاتی GISوRS را با هدف
توسعه زیرساختها و تجهیز و بهرهگیری از کارشناسان خبره در ارتباط با
توسعه و ایجاد گروهی مجزا که بتواند خود به صورت کارشناسی و تحلیلی
طرحهای کاربردی در رابطه با سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS و سنجش از دور
را در پروژههای مطالعاتی علوم مختلف وابسته به عوارض زمین در زمینه
فیزیوگرافی، هواشناسی و هیدرولوژی، کشاورزی، پوشش گیاهی، خاکشناسی و
زمینشناسی، محیط زیست ، فرسایش و رسوب، شبکه زیرساخت شهری از قبیل آب و
فاضلاب، برق و گاز و ایجاد بانکهای اطلاعاتی مکانی و .....تعریف و ایجاد
نماید.
این شرکت با سازمانها و ادارات مختلف از جمله موارد زیر همکاری داشته است :
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (مجری سدهای بزرگ و نیروگاه های برق آبی وزارت نیرو)
شرکت پایانه های صادرات مواد نفتی
شرکت سهامی آب منطقه ای فارس
شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر
شرکت آب و فاضلاب شیراز
شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر
سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس
شرکت گاز استان فارس
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر
اداره کل راه و ترابری استان کهکیلویه و بویراحمد
بخشی
عمده از فعالیت من به برپایی پایگاه داده های نرم افزارArcGiS،عیب یابی و
ارتقا سیستم،نصبسیستمعاملونرمافزارهایمربوطه،انجام تنظیمات دستی شبکه برای
کلاینت هاو سرویسدورهایسیستمهاگذشت که بیشترگزارشی که دردست دارید نیز به
این موارد می پردازد. البته کارهای دیگری نیز انجام دادم. مانند مشارکت
درخریدسیستم های جدید،مشاوره درمسائل کامپیوتری و نیزIT و همچنین تهیه
اینترنت پرسرعت برای شرکت.
البته قصدداشتم که فرصت را غنمیت شمرده و
تاجایی که امکان دارد کاربانرم افزارهای مورد استفاده درشرکت
چونAutocad،ENVI( برای تفسیر عکس های ماهواره ای
)،SewerCad(برنامهایبرایطراحیشبکههایجمعآوریفاضلاببصورتکاربردیکهازسرعتودقتوامکانبازنگریخوبیبرخورداراست)و
... را از کارکنان یادبگیرم که خیلی چنین فرصتی پیش نیامد.
شکل 1- نمایی از مکان کارآموزی
عیبیابیوارتقاءسیستم
به طور کلی مشکلات پیش آمده در سیستم ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود که هر بخش را در ادامه توضیح میدهم.
ارتقاء سیستم
برای
ارتقاء سیستم، معمولاً به یک سری مشخصات مهم سیستم از جمله نوع مادربورد
نوع CPU تحت پشتیبانی و ماژولهای پشتیبانی شده توسط آن مادربورد، از جمله
کارت گرافیک و حافظه RAM نیاز است و معمولاً در صورتی سیستم ها را ارتقا می
دهیم که از لحاظ کارایی و اقتصادی مقرون به صرفه باشد؛ چون با توجه به
پیشرفت سریع فناوری و تولید روزافزون قطعات کامپیوتری جدید،ممکن است بعضی
از قطعات با فناوری های قدیمی، در بازار موجود نباشد یا هزینه های گزافی
برای تعویض قطعات یا ارتقاسیستم متحمل شویم.
عیب یابی
به طور
کلی مشکلات سخت افزاری بر اثر خرابی یا عدم شناسایی قطعات مختلف در سیستم
به وجود می آید که شایع ترین آنها عدم ارتباط بین قطعات می باشد یا به علت
مشکلات نرم افزاری که در سیستم عامل رخ می دهد، هستند که شایعترین آنها
عبارتند از:
روشن نشدن سیستم که به دلیل قطع کابل برق یا خرابی منبع تغذیه می باشد.
عدم وجود تصویر روی مانیتور که عمدتاًناشی از قطع کابل یا مشکلات کارت گرافیک می باشد.
صدای بوق ممتد و بالا نیامدن سیستم که ناشی از عدم اتصال صحیح قطعات یا خرابی قطعات می باشد.
بالا نیامدن سیستم عامل که به مشکلات ناشی از RAM و HARD سیستم باز می گردد.
عدم شناسایی CD/DVD-Drive که با تنظیمات جامپرها راه اندازی می شود.
ریست شدن های مداوم سیستم که علتهایی از جمله عدم کارکرد یا صدای زیاد فن CPU و یا خرابی در خازنهای مادر بورد می باشد.
بالا نیامدن و یا طولانی شدن زمان بارگذاری ویندوز به دلیل ویروسی شدن یا خراب شدن فایل های بوت سیتم ها.
نصب و پاک کردن های ناقص و مکرر برنامه،که باعث اجرا نشدن نرم افزار های دیگری می شود.
مشکل در نصب نرم افزار ها که با نصب پیشنیاز آنها همانند .NetFramworkروی
سیستم عامل مرتفع می گردد یا به علت قانونی نبودن سیستم عامل یا نرم افزار
مشکلاتی پیش می آید که آنها را به اصطلاح می توان قانونی (کرک) نمود و مشکل
را رفع کرد.
انجام به روز رسانی نرم افزار های امنیتی که غالبا به روش های غیر معمول انجام میپذیرد.
عدم ارتباط با شبکه محلی انجام و به روز رسانی تنظیمات شبکه به صورت دستی روی سیستم عامل.
و ....
نصب سیستم عامل و نرم افزار های مربوطه
بیشتر
سیستم های این شرکت به دلیل سازگاریبرنامه های کابردی آن نظیر نرم افزار
ArcGiS با ویندوز ایکس پی (WindowsXP)، از این سیتم عامل استفاده می کردند.
که مرحله نصبی در حدود 30 تا 40 دقیقه دارد و به علت خارج از حوصله بودن
این مطلب از شرح آن میپرهیزم. در ادامه به انجام کارهایی که بعد از نصب
ویندوز روی هر سیستم انجام می پذیرد پرداخته می شود.
افزودن زبان فارسی برای ویندوز
پس
از عوض کردن و نصب سیستم عامل ویندوز XPSP3 زبان فارسی را نصب کردیم. برای
افزودن زبان فارسی به سیستم به قسمت Controlpanelرفته،سپسروی گزینه Region
and Languageدبل کلیک کرده و از تب Languageزبان فارسی را اضافه می کنیم.
ایجاداکانتمحدودبرایکاربران
پس از افزودن زبان فارسی، به ایجاد اکانت های کاربری محدود برای کاربران پرداخته شد.
برای
این کار به قسمت control panelرفته،سپسروی گزینه User Accountsدبل کلیک
کرده و سپس از پنجره باز شده روی گزینه Creat a New Accountکلیک می کنیم و
نامی را برای کاربر انتخاب نموده و پس از Next کردن تیک گزینه Limited را
در قسمت Pick an Account Type را می زنیم تایکحسابکاربریبادسترسیمحدود
(ازجملهمحدودیتها: نصبوحذفنرمافزارودیگرتغیراتاساسیدرسیستمعامل)
ایجادشودتادراختیارکاربرانقرارگیرد.برایجلوگیریازدسترسیکاربرانبهحسابمدیرسیستمحتمابایدرویآنپسوردگذاشتهشود.
نصبنرمافزارهایموردنیاز
در این بخش نصب نرم افزار های مورد نیاز هر سیستم با توجه به کاربرد های آن انجام می شد.
برای
اکثر سیستم ها نرم افزارهایMicrosoft Office، Flash Player،ArcGiS (برای
تهیه انواع نقشه ها در موضوعات مختلف علمی و
درزمینهسیستمهایاطلاعاتجغرافیایی که در ادامه، آن را به تفصیل شرح خواهم
داد) و همچنین نرم افزارهای ModSlow (کاربرد در زمینه آبهای
زیرزمینی)،MicroStation(کاربرد در زمینه سیستم های اطلاعات
جغرافیایی)،Surfer (برای ترسیم نقشه ها)،AutoCad (برای نقشه کشی)، SewerCad
(برای طراحیشبکههایجمعآوریفاضلاببه
صورتکاربردیکهازسرعتودقتوامکانبازنگریخوبیبرخورداراست) ، SMADA (کاربرد در
کارهای آماری)، Hecras (در زمینه هیدرولوژی) و ... را نصب کردیم.
از
جمله نرم افزارهایی که روی تمام سیستم ها نصب میشد نرم افزار Net Support
بود که در سیستم های بخش کامپیوتر نصب میشد که این نرم افزار روی تمامی
سیستم ها به صورت Client (Student) ودر سیستم استاد به صورت Server
(Teacher) نصب می شود.
انجام تنظیمات دستی شبکه برای کلاینت ها
سیستمیکهروی آن بهتازگیویندوزنصبشده است،برایاتصالبهشبکهمحلی ، احتیاجبهیکسریتنظیماترویکانکشنکارتشبکهخوددارد.
ب
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
برچسب ها : گزارش کارآموزی در شرکت نرم افزار پارس شمال , شرکت نرم افزار،نرم افزار،کامپیوتر،نصب سیستم عامل ونرم افزار،کارآموزی و پروژه،کامپیوتر،مهندسی نرم افزار،شرکت پارس،شرکت مهندسی نرم افزار،کارآموزی شرکت نرم افزار،سخت افزار
این پاورپوینت در مورد اصول و راهکارهای کسب درآمد از اینترنت و کار الکترونیک در 45 اسلاید آمده است
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
کسب
و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای
تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار. امروزه این فرایندها با استفاده از
تکنولوژیهای مبتنی بر وب توسعه مییابند .
کسب و کار
الکترونیکی در یک تعریف ساده واژهای به معنی انجام کسب و کار با استفاده
از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است . تجارت الکترونیک از این دست
دارای مفهومی کوچکتر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است . در
تجارت الکترونیک حتماً باید بین دو طرف پول رد و بدل شود ( تا به مفهوم
تجارت برسیم ) ولی در کسب و کار الکترونیک لازم نیست پولی مبادله گردد . به
عنوان مثال دادگاهی که در آن محاکمه از طریق فضای اینترنتی انجام میگردد
کسب و کار الکترونیک محسوب میشود .
برخی نیز کسب و کار الکترونیک را
ترکیبی از تجارت الکترونیک، هوشمندی شرکتها، مدیریت ارتباط با مشتری،
مدیریت زنجیرهٔ تامین و برنامه ریزی منابع شرکت میدانند که به صورت زیر
بیان میشود
کسب و کار الکترونیک
کسب و کار
الکترونیک تعاریف متعددی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود: -
کسب و کار الکترونیک وسیله ای که مسیر رسیدن بنگاهها به بازار را هموار می
سازد. مسیری که مشتریان در آنجا اقدام به خرید کالا و خدمات می کنند؛ - کسب
و کار الکترونیک وسیله ای است که به استفاده کنندگان آن امکان رسیدن به
مشتریان مؤثر و کارآمد را فراهم می سازد؛ - کسب و کار الکترونیک توانایی
هدایت تجارت از طریق شبکه های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه جهانی است.
تجارت الکترونیک
براساس
تعریف دفتر توسعه جامعه اروپا(OECD) به طور کلی تجارت الکترونیک، معاملات
را در ارتباط با فعالیتهای تجاری افراد و سازمانها شکل می دهد. این
فعالیتها براساس پردازش و انتقال اطلاعات دیجیتالی (متن، صدا و تصاویر)
مبتنی هستند. تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می گردد که
مستقیماً به وسیله ارتباطات الکترونیکی (شبکه ای) پشتیبانی می شود.
تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک
کسب
و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوریهای جدید برای
برقراری ارتباطات زنجیره ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و به
طور کلی ارایه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف کننده و یا
به طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیمهای بهتر، بهینه
سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه ها و گشودن کانالهای جدید است. ولی تجارت
الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می شود که در آن
طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و
انتقالات فیزیکی. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیربخشی از کسب و کار
الکترونیک در سازمانها است، زیرا در کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی
کلیه فرایندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری،
مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است. در حالی که در
تجارت الکترونیک تنها فرایند تجارت سازمان به صورت الکترونیک یک جزء بنیادی
از کسب و کار الکترونیک به حساب می آید. کسب و کار الکترونیک باعث می شود
تا فرایندهای تجارت، روابط و دادوستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن
است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمانهای عمومی یا شبکه هایی که با
محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که
برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. کسب و کار
الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه ای نیست. بلکه محیط مدلهای تجاری اعم
از تجارت با کارمندان، مشتریان، تامین کنندگان و شرکا است. (سرمد، 1382،
ص3)
انواع کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک
بسته به اینکه طرفهای معامله سازمانها یا افراد باشند به انواع زیر تقسیم
می شوند. در اینجا روابط بر مبنای اهداف تجاری شکل می گیرد.
واحد تجاری با واحد تجاری (BUSINESS TO BUSINESS = B2B)
واحد تجاری با مصرف کننده (BUSINESS TO CONSUMER = B2C)
مصرف کننده با مصرف کننده (CONSUMER TO CONSUMER = C2C)
واحد تجاری با دولت (BUSINESS TO GOVERNMENT = B2G)
دولت با واحد تجاری (GOVERNMENT TO BUSINESS = G2B)
شیوه های کسب و کار الکترونیک
به
طور کلی سه شیوه معاملات کسب و کار الکترونیکی وجود دارد: OFF LINE = در
این شیوه بنگاهها برای انجام فعالیتهای تجاری از سیستم پست الکترونیکی
استفاده می کنند.
ON LINE = در این شیوه،& بنگاهها از طریق
«<تعیین کننده متحدالشکل منبع» (UNIFORM RESOURCE LOCATOR = URL) اقدام
به معاملات تجاری می کنند. URL ها آدرسهایی هستند که ساختار آنها برای همه
کامپیوترها یکسان است و به وسیله آن می توان به منبع مورد نظر دست یافت
(اسنل، 1379، ص 77).
دروازه شبکه (PORTAL) یک صفحه شبکه است که در آن
لینک هایی برای رفتن به سایت های محتوی اخبار مربوط به موضوعهای مختلف وجود
دارد. این صفحات دارای تعداد زیادی آدرس با موضوعهای مختلف هستند. (اسنل،
1379، ص 97).
خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتورهای جستجوگر، پست
الکترونیکـــــی، چت، نقشه ها، فروش و گزینه های دیگری برای مشتریان است.
درواقع دروازه های شبکه هدفی برای تبلیغات و بازاریابی هستند.
مزایای کسب و کار الکترونیک
نزدیک
شدن ارتباطات؛ دستیابی به بازارهای جدید؛ افزایش میزان فروش و سود؛ حذف
هزینه هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ؛ کاهش هزینه های
معاملاتی و تدارکاتی؛ بهبود مدیــریت بر روابط مصرف کننده، عرضه کننده و
کارکنان؛ کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام.
معایب کسب و کار الکترونیک
مسئله
امنیت، امکان ورود به سیستم های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت
شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛ اختلال در برنامه کاری در صورت
خرابی سیستم؛ از دست دادن کنترل؛ مشکلات و هزینه های به روز بودن با
فناوریهایی که به سرعت پیشرفت می کنند.
چارچوب تحلیلی
گسترش
و نفوذ هر فناوری بستگی به چند عامل نظیر منافع بالقوه فناوری، ظرفیت جذب
بنگاهها دارد. منافع بالقوه نه تنها به تولیدکنندگان کالاها و خدمات می رسد
که از فناوری جدید استفاده می کنند، بلکه مصرف کنندگان آن کالاها و خدمات
نیز از آن بهره مند می شوند. برای مثال، رشد سریع اینترنت باعث می شود هم
عرضه کنندگان و هم مصرف کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند.
پذیرش
فناوری کسب و کار الکترونیک تابعی از چندین عامل است. این عوامل در اکثر
مواقع اثر تقویت کننده دو جانبه ای (متقابلی) بر یکدیگر دارند.ملاحظات
بینالمللی که شامل صادرات، واردات فنــــاوری و... است در تعامل با کسب و
کار الکترونیک، اثرتقویت کننده بر یکدیگر دارند. در این حالت بنگاه در سطح
بینالمللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را برمبنای
اصول استاندارد کسب و کـــــار الکترونیک شکل می دهد. از طرف دیگر قرار
گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدا و
مقصد کالاها و خدمات می گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می
آورد. موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه ای اسـت. مدیریت
حرفـه ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بینالمللی، شیوه های کسب و کار
الکترونیک را متناسب با ملاحظات بیـــن المللی تطبیق می دهد. از طرف دیگر،
مدیریت حرفه ای با تجارت مدرن روابط غیرمعمـــول را تصحیح می کند. حجم
عملیات، اثرات دو سویه ای را بر کسب و کار الکترونیک دارد. از آنجایی که
استفاده از کسب و کار الکترونیک باعث دستیابی به انبوهی از مشتریان با
سلایق مختلف می گردد. لذا بنگــاههای فعال در امر تجارت بینالمللی با
گسترش ظـــرفیت تولیدی و تنوع بخشی به تولیدات کالا و خدمات سعی در جذب
مشتریان بیشتر است.
یکی از شرایط مهم دیگر در کسب و کار
الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای
باند بالاتر در اختیار هیچ کدام از بنگاهها نیست. پهنای باند قسمتی از
زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است. هرقدر این پهنا بالاتر باشد، حجم
وسرعت اطلاعاتی که ردوبدل می کند بیشتر خواهد بود. از این رو با درنظر
گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در موقعیت خدمات شبکه با توان بالا
داشته باشد، خصوصی سازی و مقررات زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش
کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد تاکید
قرار می گیرد.
متغیرهای رفتاری نظیر میزان مهارت نیروی انسانی
بنگاهها، حجم سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و نرخهای دستمزد، از عوامل
مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاهها موثرند. هرقدر
بنگاه تجاری در سطح بینالمللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشد
و منابع بیشتری را به سرمایه گذاری تخصیص دهد، موقعیت بهتــــــری در جذب و
پذیرش کسب و کار الکترونیک دارد.
همچنین دستمزدهای بالا همیشه
انگیزه عمده ای برای نیروی کار جهت افزایش کارایی و نوآوری به حساب می آید.
در نتیجه به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد.
علیرغم اینکه بسیاری از منافع موجود در شکل یک ذکر گردید، بسیاری از
بنگاهها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می کنند اینترنت باعث
ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می شود. این عامل موجب می گردد
سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا
برود. به طور بالقوه شکل تازه ای به سازمان دهی زیرساخت مشاغل مــــوجود
می بخشد و با ارزش گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می کند
و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیتهایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از
مشتریان جدا می ساخت رها می سازد.از سوی دیگر، فعالیتهای منفصل و جدا از
هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرایند واحد
ادغام شده و باعث کاهش هزینه های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی
به افزایش کارایی و رقابت پذیری در بین بنگاههای صادراتی است.
نتیجه گیری
باتوجه
به چارچوب تئوریک مطرح شده و بررسی تجربه هند از کسب و کار الکترونیک برای
افزایش انگیزه صادراتی پیشنهادات زیر برای بنگاههای تجاری فعال در امور
بازرگانی به بنگاههای بینالمللی توصیه می شود. ورود به سازمان تجارت جهانی
و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ناپذیر است. از این رو استفاده
از فناوریهای نوین تجاری در بنگاههای صادراتی مورد تاکید قرار می گیرد. از
آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و
تاثیرگذار بر آن است. لذا مدیریت حرفه ای و به کارگیری نیروی کار متخصص
برای تقویت کسب و کار الکترونیک برای بنگاهها توصیه می شود.
منابع
کسب و کار الکترونیک چیست؟
کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.
اولین
بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت
الکترونیکرا نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید
در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم،
تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.
کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:
تجارت الکترونیک
هوشمندی شرکت ها
مدیریت روابط شرکت ها
مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
برنامه ریزی بر روی منابع شرکت
مهندسین
فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال
طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف
تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.
نوع دوم کسب و
کار اینترنتی یعنی کسب و کار اینترنت پایه بپردازیم.خوب بعضی وقت ها ما
ایده هایی در سر داریم که میخوایم اونهارو تبدیل به کسب و کار بکنیم و از
اونها کسب درآمد داشته باشیم اون هم یک درآمد پایدار و یک کسب و کار رو به
پیشرفت.
خوب بر میگردیم به مقاله قبلی اگه یادتون باشه در اون مقاله یک کسب و کار سنتی را مثال زدیم یک فروشگاه کتاب یا کتاب فروشی .
حالا
از همون مثال استفاده میکنیم . شما فکر کنید که هیچ سرمایه ای ندارید و
هیچ کتاب فروشی هم به شما ارث نرسیده و اصلا بودجه کافی برای راه اندازی یک
کتاب فروشی به صورت فیزیکی یا سنتی را ندارید. خوب باید چه کاری انجام
داد؟؟؟ آیا باید از ایده کتاب فروشی که در سر داشتید بگذرید؟؟
جواب من
به شما دوست لت آموزی عزیز نه است.چرا که اکنون با افزایش روز افزون
استفاده از اینترنت شما قادر هستید کگسب کار خود را با کمترین هزینه به
صورت آنلاین را اندازی کنید.ما در این آموزشگاه آنلاین قصد داریم شما را در
این زمینه یاری رسانیم.
پس ما متوجه شدیم که اکثر ایده هایی که ما در
سر داریم با استفاده از کسب و کار آنلاین قابل اجرا هستند. خوب حالا از
همان کتاب فروشی خودمون برای ادامه مقاله استفاده میکنیم.فرض کنید شما ایده
راه اندازی کتاب فروشی آنلاین را در سر دارید خوب برای راه اندازی کسب و
کار آنلاین ملزوماتی باید تهیه شود که شامل موارد زیر میشود :
۱-ثبت دامین (نام کسب و کار شما)
۲-خرید هاست (مکان کسب و کار شما)
۳-پیاده سازی اولیه سایت(ساخت ظاهر بیرونی و درونی کسب و کار شما)
در
ادامه مقالات به طور مفصل و با زبانی ساده به توضیح کامل موارد بالا
میپردازیم در ضمن باید به شما دوستان عزیز گوشزد کنم که مراحل بالا تازه
اول راه شما در راه کسب و کار اینترنتی میباشد
خوب بعد به موارد بعدی که در ادامه باید به آنها بپردازیم اشاره میکنم شامل:
۱-قرار دادن محتوا و محصول در سایت به صورت مستمر(تهیه محصول جدید برای فروش و قرار دادن آنها در ویترین فروشگاه)
۲-تبلیغات برای کسب و کار به صورت مستمر به روش های مختلف
۳-تغییرات ظاهری و فنی سایت در صورت لزوم و برای ایجاد تنوع برای مراجعه کنندگان به کسب و کار ما
۴-و موارد دیگر….
ثبت
دامین : وقتی که شما قصد دارید یک مغازه برای کتاب فروشی خود بخرید حتمی
باید سند اون را به نام خودتون بکنیید تا به نام شما ثبت بشه و کسی نتونه
در مورده اون ادعایی داشته باشه در دنیای اینترنت نیز وقتی شما میخواهید یک
کسب و کار راه بیندازید به صورت آنلاین مثلا همون کتاب فروشی ضروری هست که
نامی براش انتخاب کنید در اصل در اینترنت شما یک آدرس یا یک نام برای کسب و
کار خود میخرید که بر حسب نوع آن قیمت های مختلفی دارد البته نگران نباشید
قیمت این نام ها یا در اصل دامین ها مبالغ بالایی نیست و به راحتی نیز در
دسترس است در ادامه آموزش ها نحوه ثبت یک نام یا دامین را به صورت کامل به
شما آموزش خواهیم داد .یک مثال از دامین همین آدرس سایت ما
میباشد:www.letamooz.ir
خرید هاست: در اصل منظور از هاست را
میتوان همان محل کسب و کار شما عنوان کرد که شما آن را یا اجاره میکنید یا
میخرید . در کسب و کار آنلاین به آن محل هاست گفته میشود که توسط شرکت هایی
به شما ارائه میشود البته سایت شما یا کسب و کار آنلاین شما میتواند هاست
مخصوص به خود داشته باشد یا هاست خود را راه اندازی کند که این کار هزینه
هایی بیشتری دارد و در ابتدای راه اندازی کسب و کار اصلا پیشنهاد
نمیشود.هاست در واقع فضایی است که شرکت های میزبان هاست به شما اجاره
میدهند با انواع قیمت ها بر حسب پارامتر های مختلف که به زودی به صورت کامل
برای شما توضیح خواهیم داد. پس به این نتیجه میرسیم که تهیه هاست بعد از
ثبت دامین یا نام کسب و کار شما دومین قدم در راه انداری کسب و کار آنلاین
شما میباشد.
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
برچسب ها : راهکارهای کسب درآمد از اینترنت و کار الکترونیک , راههای کسب درآمد از اینترنت
بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم
قیمت فایل فقط 10,000 تومان
بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم
فهرست مطالب
فصل اول بررسی شبکه های بی سیم..................................................................................................................................1
1- 1 مقدمه. 2
1 -2 افزودن به ضریب عملکرد هکرها. 3
1 -3مزایا. 3
1-4 امنیت شبکه. 4
1-5 استاندارد شبکه های محلی بی سیم.. 4
1-6 مقدمه ای بر شبکه خصوصی مجازی (VPN). 7
1-7 دسته بندی VPN براساس رمزنگاری... 8
1-8 دسته بندی VPN براساس کارکرد تجاری... 9
1-9 تفاوت شکلی تشخیص با پیش گیری... 9
1-10 پیش گیری از نفوذ. 10
1-11 مقدمه ای بر تشخیص نفوذ (Intrusion Detection). 11
1-12 انواع حملات شبکه ای با توجه به طریقه حمله. 11
1-13 حملات از کار انداختن سرویس.... 11
1-14 حملات دسترسی به شبکه. 12
1-15 انواع حملات شبکه ای با توجه به حمله کننده. 12
1-16 پردازه تشخیص نفوذ. 13
1-17 مقدمه ای بر IPSec.. 14
1-18 انواع IPSec VPN... 14
1-19 ساختار IPSec.. 15
1-20 کاربرد پراکسی در امنیت شبکه. 15
1-21 برخی انواع پراکسی... 16
1-22 امنیت و پرتال.. 17
1-23 امنیت و پرتال Pars CMS.. 18
1-24 راه کارهای شبکه های بیسیم.. 19
1-25آشنائی با عناصر یک شبکه محلی... .........20
فصل دوم بررسی شبکه های بیسیم.........................................................................................................25
2-1 شبکه های بی سیم. ...........26
2-2 انواع شبکه های بی سیم.. 27
2-3 شبکه های بی سیم Ad hoc خود بر 2 نوع می باشند...............................................................................27
2- 4 شبکه ی Mobile ad hoc (MANET). 27
2-5 کاربرد های شبکه Mobile ad hoc : 28
2-6 پروتکل های مسیر یابی (Routing Protocols). 29
2-7 معرفی پروتکل TCP/IP .......................................................................................................................30
2-8 لایه های پروتکل TCP/IP ...................................................................................................................30
2-9 لایه اینترنت.... .....31
2-10 آدرسIP..................................................................................................................................................32
2-11 پورت TCP/UDP..............................................................................................................................32
2-12 سوکت (Socket).................................................................................................................................33
2-13 پروتکل TCP : لایه Transport.......................................................................................................33
2-14 ارسال اطلاعات با استفاده از TCP........................................................................................................34
2-15 پروتکل UDP : لایه Transport......................................................................................................17
22-16 پروتکل IP : لایه Internet ...............................................................................................................35
2-17 عملیات انجام شده توسط IP...................................................................................................................35
2-18 پروتکل ICMP : لایه Internet..........................................................................................................35
2-19 پروتکل IGMP : لایه Internet...........................................................................................................36
2-20 پروتکل ARP : لایه Internet............................................................................................................36
2-21 مسیریابی... 37
2- 22 معنای حمل.. 37
2- 23 توزیع توپولوژی... 37
2- 24 الگوریتم برداری راه دور. 38
2-25 الگوریتم حالت لینک.... 38
2-26 پروتکل بردار مسیر. 38
2-27 مقایسه الگوریتم مسیریابی... 39
2-28 انتخاب مسیر. 39
2-29 عوامل چندگانه. 39
2-30 شبکه های حسگر بی سیم.. 40
2-31 نگاهی به شبکههای بیسیم حسگر. 40
2-32 ویژگیهای عمومی یک شبکه حسگر. 41
2-33 ساختار ارتباطی شبکههای حسگر. 42
2-34 فاکتورهای طراحی... 43
2-35 تحمل خرابی... 43
2-36 هزینه تولید.. 43
2-37 ویژگیهای سختافزاری... 44
2-38 نتیجه نهایی... 45
2-39 سخن پایانی... 45
منابع.. 46
قیمت فایل فقط 10,000 تومان
برچسب ها : بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم , بررسی پروتکل های شبکه های بیسیم , پروتکل های شبکه های بیسیم , پروتکل شبکه های بیسیم , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق