پروژه ناب

دانلود پروژه های دانشجویی ناب

پروژه ناب

دانلود پروژه های دانشجویی ناب

نقش ورزش در زندگی انسان

نقش ورزش در زندگی انسان

نقش ورزش در زندگی انسان دسته: تربیت بدنی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 25 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 35 صفحه تهیه شده استعلم پزشکی علاوه بر معاینات و تجویز داروها و اعمال جراحی که در مورد بیماری‌های مختلف انجام می‌دهد، از ورزش نیز به عنوان وسیله‌ای در جهت بهبود و سلامتی بیماران بهره می‌برد

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

نقش ورزش در زندگی انسان 


مقدمه          

علم پزشکی علاوه بر معاینات و تجویز داروها و اعمال جراحی که در مورد بیماری‌های مختلف انجام می‌دهد، از ورزش نیز به عنوان وسیله‌ای در جهت بهبود و سلامتی بیماران بهره می‌برد. بعضی از پزشکان در مواردی مثل کم‌خوابی ، کم کردن وزن و ضعف‌های عضلانی مثــــــل کمردرد، کسب هماهنگی‌های عصبی و عضلانی در بعضی از انواع فلج ، توان‌بخشی ، نداشتن اشتها ، داشتن اضطراب یا هیجانات روحی ، بی‌قراری‌ها ، افسردگی‌ها ، احساس پوچی و بسیاری دیگر از موارد ، بیمار خود را به ورزش کردن تشویق می‌نمایند . در اسلام نیز به ورزش شنا ، تیراندازی ، سوارکاری و حتی پیاده‌روی سفارش شده است. پیامبر اکرم (صلی‌اله علیه و آله وسلم) پیاده‌روی را بهترین درمان برای بسیاری از بیماری‌ها معرفی می‌کنند . انواع ورزش را می‌توان بر حسب میزان فعالیت جسمانی و انرژی مصرفی در واحد ، نیمه سنگین و سنگین تقسیم کرد. به طور کلی ورزش‌های سبک اثرات مفیدی بر جسم و روان انسان دارد

نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که انجام انواع مختلف نرمش‌ها ، علاوه بر فواید جسمی فراوان ، بر مقابله با مشکلات عصبی و روانی نیز آثار مفیدی دارد.

با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان فرهنگ ورزشی بیشتر 

پرداخته شود. از طرف دیگر برای رسیدن به توسعه پایدار در هر جامعه‌ای علاوه بر برنامه‌ریزی ، مدیریت صحیح و استفاده از فن آوری مناسب ، استفاده از منابع انسانی کارآمد اهمیت بسیاری دارد. جامعه‌ای که نیروی انسانی سالم و شادابی داشته باشد ، این امکان را خواهد داشت که در جهت توسعه واقعی ، سریع‌تر گام بردارد. همچنین جامعه‌ای که دارای افرادی توانمند و قدرتمند باشد، دشمنانش هوس تجاوز به آن جامعه را نخواهد داشت

زندگی امروز ما ماشینی شده وهمین امر باعث تنبلی افراد ورزش یکی از ارکان اصلی زندگی است که در تمام دنیا به این امر مهم توصیه شده و سعی شده در برنامه روزانه افراد حداقل 15 تا 20 دقیقه ورزش و حرکات ورزشی گنجانده شود ورزش روحیه انسان را شاداب و باعث شادی ونشاط و سلامتی می شود

مسلماً عدم سازش وجود و اختلالات رفتاری در هر طبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی بسیار مشهود است عوامل مختلفی را می توان در بوجود آوردن یا پایه ریزی عدم سلامت روان ذکر نمود: فشارهای اجتماعی، فقر مادی، اختلافات خانوادگی، تصادفات، بیماریها، مرگ و میرهای پیش بینی نشده و بسیاری از عوامل خانوادگی و اجتماعی همراه با عوامل وراثتی، افراد را دچار عدم تعادل روان می سازد. بنابراین برای پیش گیری از بیماری روانی و حفظ سلامت روان توصیه های مختصری در نظر گرفته می شود.

نقش ورزش در زندگی انسان

نقش ورزش در جلوگیری از اعتیاد و سلامتی قلب

 ورزش با تعرق و افزایش ضربان قلب، کاهش اضطراب و افسردگی را موجب          می شود . ورزش مستمر به طوری که بدن شروع به تعرق می کند، باعث افزایش تراوش آنزیمهای آندروفین، آنکفالین و دانیورفین که خاصیت تسکین دهندگی دارند می شود.  ورزشی که باعث تعرق شود و ضربان قلب را افزایش دهد، بدن را وادار به ترشح آنزیم های مسکنی می کند ،  که باعث کاهش اضطراب، افسردگی و افزایش انبساط خاطر و تقویت روحیه می شود. 

 هورمون رشد که باعث ایجاد انگیزه، شور و شوق زندگی در فرد می شود، در سن 20 سالگی حداکثر تراوش خود را دارد و طبق تحقیقات متخصصین این هورمون هر 10 سال، 15 درصد از تراوش خود را کاهش می دهد، در حالی که ورزش مرتب میزان تراوش هورمون رشد را در سنین بالا در بدن تنظیم می کند. 

 نقش ورزش در ایجاد روحیه نشاط و از بین بردن روحیه افسردگی :

 ورزش مرتب می تواند با ایجاد روحیه شادی و نشاط، روحیه افسردگی را در فرد کاهش دهد و تا حدودی جایگزین مواد مسکن خارجی می شود که از خارج به بدن وارد می شود . به طور کلی زمانی که فرد توسط ورزش به روحیه ای با نشاط دست یافته و براضطراب ها و افسردگی های خود غلبه نمود، نیازی به مواد مخدر ندارد. 

نوع فایل: word

سایز:25.9 KB 

تعداد صفحه:35 

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

برچسب ها : نقش ورزش در زندگی انسان , دانلود نقش ورزش در زندگی انسان , نقش ورزش در زندگی انسان , ورزش در زندگی , اعتیاد و سلامتی قلب , از بین بردن افسردگی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

آموزش اسکی همراه با تصاویر

آموزش اسکی همراه با تصاویر

آموزش اسکی همراه با تصاویر دسته: تربیت بدنی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 904 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 16 صفحه تهیه شده استبا فرارسیدن فصل سرما و بارش برف که در اکثر نقاط کشور پهناور ما ایران در اواخر پاییز رخ میدهد فصل ورزش اسکی هم شروع میشود که در این زمان علاقه مندان زیادی میتوانند با این دنیای سفید رنگ آشنایی بیشتری پیدا کنند

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

آموزش اسکی همراه با تصاویر

بخش اول _ آموزشهای مقدماتی:

با فرارسیدن فصل سرما و بارش برف که در اکثر نقاط کشور پهناور ما ایران در اواخر پاییز رخ میدهد فصل ورزش اسکی هم شروع میشود که در این زمان علاقه مندان زیادی میتوانند با این دنیای سفید رنگ آشنایی بیشتری پیدا کنند.

آشنایی های اولیه :در دامنه پیست نقطه صاف و خلوتی را بیابید و اسکیهای خود را بپوشید . راست بایستید واسکیها را بطور طبیعی از یکدیگر باز نگه دارید و باتومهای خود را در برف فرو کنید .

طرز بدست گرفتن باتومها :دستها را از زیر داخل تسمه با توم کنید . دستها را پایین بیاورید بطوریکه در مقابل دسته باتوم قرار گیرد و سپس دسته باتوم را با انتهای تسمه محکم در دست بگیرید .

صعود با اسکی :قبل از آنکه برای بالا رفتن از پیست از بالابرهای مکانیکی استفاده کنید روش بالا رفتن ازشیب را یاد بگیرید .برای بالا رفتن دو شیوه وجود دارد: الف: صعود پله ای   ب: صعود جناقی

الف : صعود پله ای :در این روش اسکیهای خود را موازی با هم و عمود به خط شیب قرار دهید و از پهلوبصورت پله ای بالا روید .

ب: صعود جناقی :سر اسکیها را از هم دور کنید بنحوی که اسکیها به شکل جناق درآیند . سپس در حالیکه ازباتومها کمک میگیرید یک پا را بلند کنید و آنرا کمی بالا تر فرود آورید .سپس به همین ترتیب پای دیگر را بالا بیاورید . صعود جناقی بیشتر در شیبهای تند تا اندازهای خسته کننده است . اگر از این کار خسته شدید میتوانید از روش صعود پله ای استفاده کنید .  

طرز بلند شدن :در صورت زمین خوردن به این ترتیب عمل کنید : هر دو اسکی را به موازات یکدیگر و به طور افقی در سراشیبی کوه قرار دهید . سپس باتومها را جفت کنید و با یک دست بالا و با دست دیگر پایین آنها را محکم بگیرید و در برف فرو کنید . به این ترتیب میتوانید براحتی و با حفظ تعادل خود را از زمین بلند شوید .

عقب گرد :گاهی اوقات ممکن است در حین تمرین ، یا بالا رفتن از شیب به نقطه ای برسید یا دروضعیتی گرفتار شوید که پیشروی را ناممکن سازد . در اینگونه مواقع با یاد گرفتن عقبگرد به آسانی میتوانید در جای خود ١٨٠ درجه بچرخید و از راهی که آمده اید باز گردید .

١- در هنگام عقب گرد اسکیها ی شما باید کاملا بر خط شیب عمود باشند . در حالیکه راست ایستاده اید بدن و صورت خود را کمی رو به دره متمایل کنید تا به آسانی بتوانید باتوم دره را در انتهای اسکی دره و باتوم کوه را در نزدیکی سر اسکی کوه قرار دهید . این حالت برای حرکات بعدی شما ضروریست .

٢- سپس آهسته اسکی سمت دره خود را از جلو بالا بیاورید تا انتهای آن در کنار پای دیگر شما در برف فرو رود .

٣- سپس انتهای آن را محور قرار دهید و از خارج به جهت مخالف بچرخید .

۴- بعد آنرا اهسته روی برف فرود آورید و پس از برقراری تعادل بلافاصله وزن خود را روی آن منتقل کنید .

۵- سپس به آسانی میوانید پای دوم خود را بچرخانید و به موازات اسکی اولی قرار دهید .

سایز:904 KB 

تعداد صفحه:16 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : آموزش اسکی همراه با تصاویر , دانلود آموزش اسکی همراه با تصاویر , آموزش اسکی همراه با تصاویر , آموزش اسکی , اسکی , صعود پله ای , صعود جناقی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان

تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان

تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان دسته: تربیت بدنی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 72 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 31 صفحه تهیه شده استاین نوشته برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان است بنابراین در نظر ندارد تا به بررسی روشهای پیچیدة علمی موضوع بپردازد

قیمت فایل فقط 6,100 تومان

خرید

تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان

این نوشته برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان است. بنابراین در نظر ندارد تا به بررسی روشهای پیچیدة علمی موضوع بپردازد. لیکن شناخت اولیه از این علم به منظور درک کلی تغذیهدرمانی، میتواند در عملکرد و فعالیت بدنی مثبت فرد مؤثر باشد.

علومی که مورد بحث قرار میگیرند:

فیزیولوژی (فعالیت سلولی و هضم و جذب غذا)

بیوشیمی (چگونگی تبدیل غذا به انرژی به منظور نگهداری و بازسازی ساختار مورفولوژیکی (ریختشناسی بدن)

و شیمیایی (ساختار اساسی مواد مغذی ضروری)

هضم

غذایی که میخوریم مستقیماً در انجام دادن وظایف یا اعمال بدن شرکت نمیکند. غذا باید ابتدا فرآوری شود و به مواد شیمیایی تبدیل شود تا سلولهای بدن بتوانند از آن استفاده کنند. فرایند واقعی که به وسیله آن ذرات غذا به موادی که برای بدن لازم است تبدیل میشوند بسیار پیچیده است. عمل بلعیدن غذا به این معنی نیست که غذا وارد بدن شده است بلکه تا زمانی که مواد هضم شده در جریان خون و مجاری لنفاوی پیدا شوند و از آنجا بتوانند به تمام سلولهای بدن انتقال یابند این عمل اتفاق نمیافتد.

فرایند هضم در دهان شروع میشود جایی که غذا جویده میشود و به ذرات کوچکترتبدیلمیشودوباآنزیمهاییکه فرایند شیمیاییرامؤثرترمیسازند مخلوط میشود. سپس غذا بلعیده میشود و از طریق دهان وارد مری میشود و با یک رشته حرکات دودی به طرف معده ارگاناصلی هضم انتقال مییابد. درمعده غذا با شیره معده که شامل آنزیمهایی است که قادرند غذا را به مواد مغذی اصلی و پایه کربوهیدراتها و پروتئینها تجزیه کنند مخلوط میشود، البته چربیها نیز در معده مختصری تجزیه و هضم میشوند. غذا در معده مخلوط میشود تا اینکه تبدیل به مایعاسیدی بهنام کیموس شود. یک رشتهاعمالدودی مشابه قبلکیموس رابه پیلور معده و از آن جا به طرف روده کوچک میراند. باید توجه داشت که بجز الکل و داروهای سریعالاثر مانند آسپیرین جذب بسیار کمی در معده صورت میگیرد.

روده کوچک اساساً یک حلقه لولهای است که 8 متر طول دارد، قسمت کوچکی از آن به نام اثنیعشر ارگان فعالی در هضم است. هنگام عبور غذا از معده به روده کوچک تحت تأثیر شیرة لوزالمعده (که از لوزالمعده واقع در پشت معده ترشح میشود) قرار میگیرد. شیرة لوزالمعده بسیار قلیایی است به همین دلیل کیموس را از یک حالت اسیدی به یک محلول تقریباً خنثی تبدیل میکند. شیره لوزالمعده محتوی آنزیمهای مخصوصی مثل: 1ـ تریپسین که به تجزیه پروتئینها به اسیدهای آمینه کمک میکند، 2ـ لیپاز که عمل اصلی تبدیل چربی به اسیدهای چرب را انجام میدهد و 3ـ آمیلاز که کربوهیدراتها را به فرم سادهتر تبدیل میکند. تغییر و تبدیل غذا در روده کوچک پیچیده تر میشود وشیره روده دوباره مواد مغذی پایه را به شکلی که بتوانند در بدن جذب شود تجزیه میکند. بجز برخی موارد استثنایی جذب غذا در معده که قبلاً اشاره شد همة جذب غذا زمانی اتفاقی میافتد که غذا از اثنیعشر گذشته باشد. با آنکه کبد بخش قابل توجهی از مکانیسم هضم نیست ولی نقشی ضروری در مصرف، تبدیل و ذخیره غذا دارد و ارگان متابولیکی بسیار فعالی است. در این مرحله از هضم، کبد مادهای به نام صفرا را میسازد و آن را در کیسه صفرا ذخیره کرده که هنگام ورود موادغذایی به روده کوچک آن را ترشح میکند. با آنکه صفرا محتوی آنزیمهای هضم نیست اما نقش مهمی را در جذب چربیها ایفا میکند و به روانی عبور مواد از روده کمک میکند. دربارة کبد، بخصوص در مورد نقش آن در ذخیره و تبدیل فرآوردههای انرژی، تبدیل اسیدهای آمینه به کربوهیدراتها و کربوهیدراتها به چربی و تبدیل اسید آمینهای به اسید آمینه دیگر بیشتر خواهیم گفت.

شیمی غذا

مواد غذایی به سه طبقة اصلی تقسیم میشوند که هر کدام به دستههای متعدد تقسیم میشوند. سه طبقة اصلی شامل مواد مغذی اصلی، ویتامینها و مواد معدنی هستند.

 مواد مغذی اصلی

مواد مغذی اصلی خودشان از سه گروه کربوهیدراتها، چربیها و پروتئینها تشکیل شدهاند.

کربوهیدراتها

همان طور که از نامشان پیداست کربوهیدراتها از کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شدهاند. کربوهیدراتها میتوانند به شکل مونوساکارید یا قندهای ساده نظیر فروکتوز و گلوکز (فرم موجود در خون)، دی ساکاریدها یا دوقندیها مانند ساکاروز (قند نیشکر)، لاکتوز (قند شیر) و مالتوز (قند مالت) و پلی ساکاریدها یا قندهای مرکب مثل نشاسته گیاهان و گلیکوژن (نشاسته حیوانی) باشند. قندهای ساده در آب حل میشوند در حالی که قندهای مرکب این چنین نیستند.

چربیها

چربیهاکه غالباً لیپید نامیده میشوند از نظر ترکیبی بسیار شبیه کربوهیدراتها هستند به جز این که نسبت اکسیژن و هیدروژن آنها متفاوت است. آنها انرژی زیادی در بدن تولید میکنند، بعضی وقتها دو برابر و نیم بیشتر از کربوهیدراتها، اما آنها در مصرف اکسیژن برای سوخت و سازشان صرفهجو نیستند.

نوع فایل: word

سایز:72.9 KB 

تعداد صفحه:31 

قیمت فایل فقط 6,100 تومان

خرید

برچسب ها : تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان , دانلود تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان , تغذیه ورزشکاران برای افراد عادی، ورزشکاران و مربیان , تغذیه ورزشکاران , شیمی غذا , مواد مغذی اصلی , کربوهیدراتها , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ) 1

کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ)

کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ) دسته: تربیت بدنی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 22 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 25 صفحه تهیه شده استدوپینگ از واژه های هلندی به معنی آیین غسل تعمید مسیحی گرفته شده استقدمت doop دوپینگ در ورزش به دو هزار سال قبل از میلاد برمیگردد،جایی که هومر در نوشته های خود به

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ)

مطالب این مقاله شامل: 

  - 1  تاریخچه دوپینگ 

  2 - تعریف دوپینگ  

 3 - رخدادهای مهم در تاریخ دوپینگ

  - 4کاربرد غیر مجاز داروها در جوانان

   - 5 دوپینگ خونی

  - 6  لایل منع دوپینگ   

  7- قوانین جاری در منع دوپینگ  

  8 -  روش انتخاب ورزشکاران برای آزمایش دوپینگ  

   -  9نمونه گیری برای آزمایش دوپینگ 

 – 10   داروها وعوارض جانبی آنها در دوپینگ 

تاریخچه دوپینگ

دوپینگ از واژه های هلندی به معنی آیین غسل تعمید مسیحی گرفته شده است.قدمت doop  دوپینگ در ورزش به دو هزار سال قبل از میلاد برمیگردد،جایی که هومر در نوشته های خود به مصرف قارچهای غنی از پروتئین توسط گروهی از ورزشکاران یونان باستان اشاره نموده است.و یا به روایتی دیگر واژه دوپینگ از زبان آفریقای جنوبی مشتق شده است.اشاره به یک نوشیدنی الکلی باستانی دارد که به عنوان محرک در مراسم رقص استفاده می گردید.بتدریج این واژه استقاده گسترده تری کرد و در ورزش امروز به معضلی تبدیل شده است.این واژه در دنیای امروز  به معنای استفاده ورزشکار از مواد یا روش هایی است که به قصد افزایش کارآیی در ورزش انجام می شود.برخی ورزشکاران از حدود 40 سال پیش از هورمونهای جنسی مردانه و مشتقات آنها برای  نیروزایی استفاده میکرده اند که امروزه بسیاری دچار عوارض آنها از جمله سرطان کبد شده اند.اخیراً داروهای جدیدتری مورد استفاده برخی ورزشکاران قرار میگیرد که هنوز حتی اثر بخشی آنها در افزایش نیروی جسمی مورد مطالعه علمی دقیق قرار نگرفته است و عوارض بسیاری از آنها هنوز ناشناخته اند.به همین دلیل برای حفظ سلامت جسمی ورزشکاران و پیشگیری از عوارضی که آنان ناآگاهانه دچار میشوند،کمیته بین المللی المپیک استفاده بسیاری از آنها را ممنوع کرده است و آزمایشات متعددی برای اطمینان از این امر برروی ورزشکاران رقابتهای رسمی انجام میدهد. 

رخدادهای مهم در تاریخ دوپینگ:

اولین مورد مرگ ورزشکاران در سال1886 رخ داد که یک دوچرخه سوار به نام لینتون در اثر استفاده بیش از حد داروی تری متیل درگذشت.

در مسابقات المپیک یک دونده ماراتن به نام توماس هیکس در اثر مصرف برندی و استریکلین در شرف مرگ قرار گرفت.

دهه 1950-روس  ها از هورمون های مردانه برای افزایش قدرت و نیرو استفاده نمود و آمریکایی ها نیز استروییدها را به این منظور استفاده نمودند.

1960-دوچرخه سوار دانمارکی در المپیک رم به علت مصرف بیش از حد آمفتامین ها فوت کرد.

1964-افزایش قابل توجهی در ظاهر عضلان ورزشکاران در المپیک دیده شد که شک در مصرف داروها را برانگیخت.

نوع فایل: word

سایز:22.3 KB 

تعداد صفحه:25 

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

برچسب ها : کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ) , دانلود کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ) , کاربرد غیر مجاز داروها در ورزش(دوپینگ) , کاربرد غیر مجاز داروها , دوپینگ , دوپینگ خونی , لایل منع دوپینگ , نمونه گیری آزمایش دوپینگ , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

کف پای صاف

کف پای صاف

کف پای صاف دسته: تربیت بدنی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 368 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 14

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 14 صفحه تهیه شده استخصوصیات قوس پا قوس ها دارای انعطاف پذیری بوده وتحرکی که در قوس وجود دارد« حالت تعادل دارند

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

کف پای صاف

کف پای صاف Foot(pes plane) 1

به کاهش ارتفاع قوس داخلی پا صافی کف پاگفته می شود. 

درهرپا سه قوس وجود دارد: 

1. قوس طولی میانی .(Medial longitudinal 

2. قوس طولی خارجی . (Lateral longitudinal) 

3. قوس عرضی(Transverse) 

تقسیم بندی کف پای صاف: 

1. کف صاف به خارج چرخیده.(pes plan valyus) 

2. به سمت داخل خم و به خارج چرخیده. 

3. قوس دارطبیعی و به سمت خارج چرخش پیداکرده. (Valyus Foot) 

نقاطی در پا وجود دارد که وزن بدن از آن نقطه به زمین انتقال می یابد: 

1. پاشنه« علت ضخامت پاشنه فشاری است که برآن وارد می شود». 

2. انتهای متاتارس اول 

3. انتهای متاتارس پنجم 

اتصال آنها که تشکیل دهنده یک مثلث (Arch) می باشند. 

خصوصیات قوس پا: قوس ها دارای انعطاف پذیری بوده وتحرکی که در قوس وجود دارد« حالت تعادل دارند». 

1. ثبات پا وتحمل فشار« پریدن از بالابه سمت پائین». 

عوامل ایجاد کتتده صافی کف پا: 

1. نوع مادر زادی (Congenital) بدترین نوع کف صاف پای صاف است و نیاز به جراحی دارد. 

2. نوع ارثی (Heriditary) بحث ژن مطرح است« از قبل وجود داشته،از والدین». 

3. نوع اکتسابی (Acquired) بحث ما بیشتر بر روی این نوع عارضه متمرکز می گردد. 

کف پای صاف نوع اکتسابی: 

1. خواباندن بچه روی شکم:پاها به سمت بیرون می چرخد،در این حالت لبه داخلی پا روی زمین قرارمی گیرد« پابه سمت خارج می چرخد».چون نوزاد قبل از به دنیا آمدن در مایع آمینیون به حالت آزاد چرخش داشته، درصورتی که حال با تشک سفت برخورد می نماید. 

2. چرخش ران هابه خارج « عضلات به خارج چرخانده ران کوتاه می شوند» لبه داخلی پا با زمین تماس پیدا می کند. 

نوع فایل: word

سایز:368 KB 

تعداد صفحه:14 

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : کف پای صاف , دانلود کف پای صاف , کف پای صاف , پای صاف , قوس طولی میانی , قوس طولی خارجی , قوس عرضی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه